Projeleriniz otomatik olarak atanmıştır. En kısa sürede türkçe açıklamalarını koyacağım. Projelerinizi araştırıp birer rapor halinde proje açıklamalarınızı en kısa sürede yollayınız.
TavlaAbdulkerim Çiftçi
Basit bir tavla oyununu yazmanız istenmektedır. Sadece kuralları kodlamanız yeterlidir ( örneğin zar atılması, taşların oynatılması gibi). Bilgisayarla oynamak gibi
konuları yazmanız gerekmemektedir.
GO Oyunuahmet ufuk yalçın
GO oyununu oynamak için gerekli olan kuralları yazmanız istenmektedir. (sıra değiştirme, KO, pas, taş öldürme gibi) Oyun sonu değerlendirmesini yazmanız durumunda ek puan verilecektir
Daha fazla bilgi için GO Sayfası Latrunculli Oyunuayhan sogut
Latrunculi antik bir roma oyunudur.Oyun hakkındaki detaylara Latrunculli Adresinden erişebilirsiniz. Proje kapsamında sadece kuralları yazmanız yeterlidir.
Adres Defteribugra kaymak
Amacınız bir adres defterini kodlamaktır. Kullanıcı adres ekleyebilecek, arayabilecek silebilecek veya değiştirebilecektir.
Stok Yönetimi(burak yıldırım
Stok yönetim sistemi yazmanız istenmektedir. Basitçe stok giriş, stok çıkış, işlem iptal, arama ve raporlama olmalıdır.
Takvim ve Saat(gregoryan, hicri, ve celali ) canberk hepsev
Bu proje kapsamında bir takvim ve saati ekranda göstermeniz istenmektedir. Kullanıcı programı çalıştırdıktan sonra farklı takvimler için bugünün değerini ekrana basmanız yeterlidir.
Çalar Saat cemil çiftaslan
Bu proje kapsamında basit bir çalar saat yazmanız istenmektedir. Kullanıcı randevülarını kesin tarihi ve saat vererek veya göreceli saat ve tarih vererek yazabilmelidir ( 10 ocak 2007 gibi veya 10 gün sonrası gibi). Kullanıcı programı çalıştırdığında zamanı dolmuş olan randevülar gösterilmelidir.
Hesap Cetveliçağan karaman
Excel benzeri bir program yazmanız istenmektedir. Hücreler arası basit işlemleri yazmanız yeterlidir (örneğin toplama, çıkarma, çarpma vey bölme gibi 4 işlem), kullanıcı aynı zamanda hücre referanslarını kullanabilmelidir. Satır ve sütun adresleri gibi.
Damaefe kanar
Bu oyun için pekçok kaynak bulabilirsiniz, basitçe kurallara uygun bir program yazmanız yeterlidir. Kullanıcının taşının dama olup olmadığı ve dama ve normal taşların oynama şekillerini düzgün bir şekilde kodlamanız yeterlidir.
bin packingesra öztürk
Bin packing algoritması kayıp miktarının azaltılması için kullanılan meşhur bir algoritmadır. Bu algoritmayı internet üzerinden araştırarak öğreniniz ve kodunuz 2 boyutlu ortamlar için (örneğin tekstil sektöründe parça keserken fire miktarını azaltmak gibi veya bir kamyon yüklemesi yaparken azami yüklemeye ulaşabilmek gibi) çalışmalıdır
Mayın Tarlası fatih doğan
Windows işletim sistemi ile birlikte gelen bu oyunu yazmanız istenmektedir. Kullanıcı istediği hücreyi açabilecek ve sayılar ve mayınlar bu kutularda kurallara uygun olarak gösterilecektir.
Bulmaca üreticisi ve çözücüsü (apartmanlar)gizem kandora
2
1
2
3
2
3
4
2
1
2
1
4
3
1
2
3
4
4
3
1
2
3
2
2
4
1
1
3
1
2
3
2
Yukarıda üretilmiş bir bulmaca bulunmaktadır. Bu bulmacada 1'den 4'e kadar olan sayılar her satır ve kolonda sadece 1 kere kullanılmak şartıyla sıralanmıştır. Her satır ve sütün başlığında yazılan numaralar bu noktadan bakan gözlemcinin kaç apartman görebildiğidir. Buna göre 1 en kısa apartman boyunu, 4 ise en yüksek apartman boyunu belirtmektedir.
Bulmaca üretici ve çözücü (gölgeli apartmanlar) kaan ata
Bir önceki apartman probelimine çok benzeyen bu projede aşağıda gösterilen bulmacayı üretmeniz istenmektedir. Her siyah kara bir gölgeyi ifade etmektedir. Yine benzer şekilde her satır ve sütünda bir sayı sadece bir kere kullanılabilir ve üretilmiş bulmacada sadece gölgeler bulunacaktır, sayılar bulunmayacaktır.
Güneş
3
4
2
1
2
3
1
4
1
2
4
3
4
1
3
2
Bulmaca üretici-çözücü (labirent) murathan gündüz
Bir labirent üretin ve çıkışını bulun. Üretilen labirentler çözülebilir olmalıdır.
Bulmaca üretici-çözücü (Sudoku)Önder Kangal
8
3
2
5
1
7
9
4
6
9
7
6
8
4
3
2
1
5
1
5
4
6
9
2
3
8
7
4
5
8
2
9
1
7
6
3
3
6
9
4
8
7
1
5
2
2
7
1
5
6
3
9
4
8
3
8
9
1
7
5
6
2
4
5
2
4
6
3
8
7
9
1
7
1
6
4
2
9
8
3
5
Yukarıdaki şekilde, Siyah sayılar üretilmiş sayılardır, Kırmızı sayılar ise çözümden sonra doldurulmuş sayılardır. Her yönde satır ve kolonda ve her alt tabloda (3x3lük tablolar) toplam 9 tane sayı vardır ve her sayı tekrarsızdır. Bu bulmacayı üreten ve çözen bir program yazınız.
scrabble selçuk ümmeto
Çok farklı çeşitleri olan bu oyunu basit bir şekilde kodlayıp çalıtşrınız. 2 oyuncu için yazmanız yeterlidir. Nasıl bir scrabble yazacağınız ve oyunun detaylarını raporunuzda belirtmelisiniz.
reversi (othello) sezin arun
Bir masa oyunu olan reverside siyah ve beyaz taşlar sırası ile oynarlar. Her taş rakip taşın üzerinden atlayarak oynayabilir ve üzerinden atladığı taşları kendi rengine çevirir. sağ,sol, yukarı, aşağı ve çapraz hareket edebilir ve istediği kadar taşın üzerinden atlayabilir. games.yahoo.com adresinde oyunu oynayabilirsiniz.
literatişirim kılıçsal
bir kelime oyunu olan literati için games.yahoo.com adresine bakabilirsiniz.
Kelime işlem programızeynep bozkır
Basit bir not defteri yazınız. Not defterinizde kopyala,kes, yapıştır özellikleri olmalıdır. Basitçe her satırı bağlı listenin bir elemanı olarak düşünebilirsiniz ve kes, kopyala, yapıştır işleminin sadece satır bazlı yapıldığını kabul edebilirsiniz.
HTML editörügüneş gizligöz
Bir önceki projenin aynısını düşünün, sadece ilave olarak HTML kodlarını ekleyen veya bu kodları tanıyan bir çözüm yapınız.
b-tree İlknur Deniz
B-tree üzerinde ekleme, silme, arama işlemleri yazınız.
b+-tree Uğur Vural
B+-tree üzerinde ekleme, silme, arama işlemleri yazınız.
b#-tree Doğuhan soslu
B#-tree üzerinde ekleme, silme, arama işlemleri yazınız.
heap naim çağın
Heap'de bir veri yapısıdır ve sizden istenilen heap için, ekleme, silme ve arama işlemlerini yazmanızdır.
Havayolu Simulasyonu Onur gülcüoğlu
Klasik bir simulasyondur. google ile detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz. Konu çok geniş olduğu için kısa zamanda bir ön rapor vermenizde fayda vardır.
Grafik Teorisi, daire yakalamaosman çitil
Verilen bir graikteki daireleri bulunuz. Grafiğin bir pointer grafiği olduğunu düşününüz. Örneğin bir binary tree (ikili ağaç) üzerinde bir gösterici üstündeki düğümlerden birisini gösteriyorsa burada bir döngü vardır. Sizden istenen bu döngüyü bulmanızdır.
Minumum spanning tree ayben kutlu
Herhangi bir spanning tree algoritmasını (primms, kruskal, dijkstra ) öğrenerek kodlayınız. Amacınız düğümler arasındaki en kısa güzergahı çizmektir.
Satrançpinar güngör
Sadece kurallarını kodladığınız bir satranç oyunu yazınız. Taşların oynaması gibi
Karnaugh Haritası yusuf çebi
Verilen bir doğruluk çizelgesi için karnaugh haritası çizerek önermeyi sadeleştiren ve çözümü ekranda gösteren programı yazınız.
Son güncelleme 18/12/2007 17:26 , Sadi Evren SEKER